Borneo!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu Borneo!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu

Borneo!!!

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Sam

14 April 2014 | Maleisië, Kuching

Toen we aan kwamen op het vliegveld van Kuching ontekten we dat er vanaf hier nog geen openbaar vervoer was.
Dus hebben we ons door een taxi laten afzetten in het centrum van de stad, we hadden een hotel in de lonely planet gevonden, daar aangekomen bleek het heel armoedig en ongezellig en we besloten om hier geen kamer te huren.
Na een kleine wandeling vonden we een hartstikke leuk hostel met een leuke huiselijke sfeer, we hebben gelijk een kamer geboekt voor 4 nachten, zo hoefden we hier op Borneo niet meer te verkassen en konden we ook wat relaxen.

Er is hier een gezellige promenade aan het water waar in de avond allemaak kraampjes staan met souvenirs en eetstalletjes, ook de lokale bevolking komt hier lekker buiten zitten en genieten van de verschillende soorten muziek die door de straatmuzikanten wordt gemaakt.

Gisteren zijn we naar Bako national park geweest, hier besloten we weer een junglewalk te doen.
Wij moesten bij de receptie een formulier invullen, welke route we gingen lopen en hoe laat we vertrokken.
Als je dan terug komt moet je dat weer invullen, zo weten zij dat iedereen weer veilig terug is.
Wij schreven ons in voor twee kleine routes, op de eerste was er een grote kans dat we Neusapen zouden zien en bij de tweede scheen een mooie waterval te zijn.
De eerste route eindigde op een mooi verlaten strand, hier hebben we even pauze gehouden, we hadden geen aap gezien, maar we gingen op voor de tweede route.
We werden aangesproken door een gids van het park, hij vroeg wat we nu gingen doen, waarop wij vertelden dat wij de andere route gingen lopen naar de waterval.
Hij bood ons een lift aan met de boot, om ons bij de waterval in de buurt droppen, en konden wij vanuit daar terug lopen in plaats van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.
Dit was natuurlijk een super plan! Zo konden wij relaxed terug wandelen!
De waterval stelde niet veel voor, maar de route was prachtig, echt de jungle die je zou verwachten bij het woord jungle, maar er zaten ook hele droge stukken bovenop de rotsen tussen, echt leuk deze afwisseling.
En onderweg kwamen we drie keer een neusaap tegen en verschillende Makaken.
Wat hebben we genoten van deze route, en nadat we ons hadden uitgeschreven bij de receptie werden we weer per bootje terug gebracht naar het dorp.

Vanmorgen zijn we bij het voederen geweest van de Orang oetans geweest in het opvangcentrum van de Orang oetans.
soms zie je er maar 1, want ze komen alleen maar als ze echt honger hebben en zelf geen eten hebben kunnen vinden.
Maar wij hadden het geluk dat we wel 5 Orang oetans op de foto konden zetten!
Hierna gingen we een Longhouse bezoeken, een meisje van onze leeftijd was vandaag onze gids, en nam ons hiermee naartoe.
Wat bijzonder om te zien hoe de mensen hier oorspronkelijk leefden en verschillende nog steeds doen, zij was zelf in dit dorp opgegroeid, en liet ons alles zien, uiteindelijk mochten wij bij haar thuis aanschuiven voor de uitgebreide lunch die haar moeder met veel liefde had bereid.
Nadat ze ons nog had meegenomen naar de hot springs bracht ze ons terug naar ons hostel.

Hier zitten we nu even te chillen en te kijken wat we morgen nog gaan doen.
Zometeen gaan we weer lekker buiten over de promenade wandelen en wat te eten zoeken!

Tot ons volgende berichtje!

• 16 April 2014 - 19:47

Letty & Piet:

Wat een ervaringen doen jullie op! en die neusapen zijn geweldig hé alleen ben ik geen fan van de Makaken, wat een brutale rakkers zijn dat zeg. Leuk dat jullie er zo van genieten en wij genieten met jullie mee. Heel veel plezier nog.
    Groetjes Letty & Piet

• 17 April 2014 - 17:04

Elaine:

Leuk alle verhalen maaike.. heel veel plezier nog.