Jungle - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu

Jungle

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Sam

08 April 2014 | Maleisië, Cherating

Hoi allemaal,

Eindelijk zijn we weer op een punt waar we een goede internet verbinding hebben. ;)

We vervolgden onze reis van Kuala Lumpur naar Jerantut, we hebben erg gelachen over het systeem met het inchecken voor de monorail, wij deden geld in een apparaat, en we kregen er een plastickmuntje voor terug.
deze moesten we uiteindelijk voor het poortje houden om in het metrostation te komen, na een leuke metroreis boven de grond kwamen we bij het busstation, hier hebben we een uurtje gewacht op de bus die ons zou brengen naar Jerantut.
In Jerantut bleek precies die avond een avondmarkt te zijn, super leuk! We hebben hier ons eerste spiesje met vleesballetjes gegeten en een soort van pannekoek.
Helaas verliep onze nacht niet zo lekker doordat er de hele nacht herrie was door andere logees.

De volgende morgen werden we al vroeg opgepikt bij het hotel door een meneer in een busje, na wat regelwerk bracht hij ons naar de boot die ons naar de jungle ging brengen!
Na een leuke tocht van 3uur over het water kwamen we bij een dorpje met allemaal drijvende restaurantjes.
Nadat we de eerste twee guesthouses hadden afgewezen omdat we het niet vertrouwden of schoon vonden kwamen we bij mevrouw Delima het erf opwandelen.
Ze verwelkomde ons zo hartelijk met limonade en schone nette kamers dat we zelf ook weer helemaal blij werden!
Dit werd ons guesthouse voor de komende twee nachten.
We besloten even een kijkje te nemen bij de jungle, voor1ringit per persoon (ongveer €0,25) wordt je per bootje naar de overkant gebracht waar de jungle begint.
Het begin stelt niet veel voor, maar we zagen al gelijk een wild zwijn in de verte en twee varanen van heel dichtbij!
Na het eten gingen we mee met een avondtour hier zagen we eigenlijk alleen maar enge spinnen, wandelende takken, reuze mieren en een kameleon.

Wij wilden natuurlijk echte jungle en echte wilde dieren zien! De volgende morgen gingen we op eigen houtje de jungle in, een goed aangegeven tocht van 12km leek ons geen probleem.
Wij lieten ons afzetten door een bootje bij dat punt, en vanuit daar zouden wij terug wandelen naar het begin stuk van de jungle.
Na ruim 6uur wandelen zagen wij het allebij echt niet meer zitten, het huilen stond ons nader dan het lachen en er kwam geen einde aan.... en we hadden nog geen beest gezien er waren een hoop omgevallen bomen waar we overheen hebben moeten klimmen, de wegen waren zeer slecht aangegeven en we bleven maar klimmen en afdalen en dat heel steil naar beneden en omhoog klauteren...
Het water was zo goed als op en we waren allebij al een paar keer bijna gevallen of echt gevallen, echte meisjes in de jungle dus.
we zijn langs de waterkant van de rivier gaan zitten en hebben ons weer op laten pikken door een bootje, wat waren we allebij erg opgelucht!!

Na een lange nacht slapen en een lief afscheid van onze gastmoeder vertrokken we vanmorgen op weg naar het bus station van Jerantut en vanaf daar hebben we dus bus genomen naar Kuantan om vervolgens weer over te stappen op een bus naar Cherating, hier zitten we nu heerlijk in het zonnetje voor ons hutje.
Misschien dat we vanavond meemogen met een excursie om schildpadden te bekijken op het strand!
Nu maar hopen dat ze komen!!!
Wordt vervolgd!

• 08 April 2014 - 20:57

Nita:

Lieve meiden wat een belevenissen. Geniet en pas goed op elkaar. Groetjes

• 08 April 2014 - 21:00

Denies:

Superleukk jullie verhalen geniet er nog lekker van!! Kussss je zusje

• 08 April 2014 - 23:04

Greet En Jelle:

Doe je niet te eigengereid. Door alleen op stap te gaan verdwijnen er zelf mensen. Neem de volgende keer maar een gids! Veel plezier en veel 'wilde dieren"
    groetjes Greet en Jelle

• 09 April 2014 - 04:20

Maaike En Sam :

Don't worry. Volgens de gids de avond daarvoor was het veilig genoeg. We hadden ons ook aangemeld en de locals wisten onze route. De hele route liep langs de rivier waar continue bootjes varen. Wij wouden alleen niet opgeven want 2 hollandse meiden kunnen toch makkelijk 12 km lopen? Xxx maaike

• 09 April 2014 - 07:28

Frank:

Ja goede tip hè van ome Frank over de avondmarkt! Hahahaha
    Veel plezier verder!

• 09 April 2014 - 08:29

Toos Joosten:

Wat een belevenis meiden, wou dat ik jonger was! Maar kijk wel uit he
    De hele wereld is op zoek naar 2 meiden in Panam, gingen ook effe wandelen!
    geniet en doe voorzichtig dikke pakkerd toos

• 09 April 2014 - 10:30

Letty & Piet:

ja..........internet en de jungle gaat niet altijd samen!!! maar dan komen de verhalen toch weer een paar dagen later en genieten wij weer met jullie mee. Hopen dat jullie de schildpadden gaan zien (of al hebben gezien) maar dat horen we wel weer in jullie volgend verslag.
    Heel veel plezier en op naar het volgend avontuur.
    Groetjes Letty & Piet

• 09 April 2014 - 21:55

Oma:

Ja hoor wat spannend ! Oma zou hartstikke bang geweest zijn.Jullie hebben straks veel te vertellen.

kusjes oma