aankomst Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu aankomst Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maaike en Sam - WaarBenJij.nu

aankomst Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Sam

05 April 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nadat we door mijn lieve vadertje op Schiphol waren afgezet bleek al snel dat we een half uur vertraging hadden. Dus nog langer op Schiphol rondhangen. We vlogen met het grootste passagiersvliegtuig van de wereld, Airbus a380! Boarding ging allemaal razend snel maar uiteindelijk hadden we bij vertrek al een uur vertraging. De piloot beloofde ons de verloren tijd in te halen..... Maar helaas bleken dat loze beloften want vlak voor Dubai gingen we rondjes vliegen. Vanwege drukte en noodweer konden we niet landen dus landen we uiteindelijk met twee uur vertraging en zaten we behoorlijk gestresst in het vliegtuig of we ons volgende vliegtuig wel zouden halen.

We hadden ons allebei verheugd op een rondje langs de Dubai shops maar helaas was daar geen tijd voor.... het vliegtuig konden we gelukkig nog met gemak halen. Helaas bleek dit vliegtuig geen haast te hebben want we vertrokken drie kwartier later. Op het moment dat we al onderweg waren naar de startbaan bleek dat we weer terug moesten omdat er nog bagage uit het ruim moest worden gehaald vanwege medische redenen. Zucht!!! Na in totaal 2 uur aan de grond in het vliegtuig te hebben gestaan gingen we dan eindelijk de lucht in. Een rustige vlucht die gelukkig verder zonder problemen verliep.

Vervolgend bagage opgehaald wat ook nog een onderneming bleek te zijn omdat je met een trein naar de bagage werd gebracht. Douane verliep vlekkeloos. En toen naar het busstation waar we meteen werden aangehouden met de vraag waar we naartoe moesten. De bus richting ons hotel bleek niet te gaan maar ze hadden een oplossing... ehhh we hadden er weinig vertrouwen in want we moesten ergens overstappen. Maar goed toch maar de bus in dan. Na een uur kwamen aan op Kuala Lumpur Sentral. De buschauffeur hield ons staande voordat we de bus verlieten. Wij moesten toch naar een specifiek hotel? Ehhhe ja! Nou er stond een minibus voor ons klaar en de chauffeur stond daar. Oké! Goed geregeld :) dus wij in de minibus door het centrum gecrosst wat natuurlijk helemaal vast stond want het was midden in de spits.

Het hotel is erg netjes en na een koude douche voor mij (was even uitzoeken hoe het een en ander werkte) en een warme voor Sam zijn we Chinatown ingegaan voor een hapje eten. Nadat we hadden besteld gingen we een beetje om ons heen kijken, eerst loopt er een salamander tegen een houten muurtje op maar daarna schrokken we wel een beetje van een rat die vlak boven ons hoofd liep! Maargoed we hebben erg lekker gegeten en heel wat indrukken opgedaan. Allemaal kraampjes met eten op straat, en vooral ook heel veel kraampjes met namaak merken van horloges naar parfum en zonnebrillen en kleding, leuk om doorheen te wandelen de straatjes werden steeds smaller en smaller. Erg leuk dat chinatown!

Terwijl we dit typen liggen we nog lekker in ond bedje en beginnen we rustig met opstarten. Wat hebben we goed geslapen en lang. Maar ja dat mag ook wel na een reis van 24 uur. Straks uitchecken en met de transit rail en bus naar Jerantut, de toegangspoort naar de jungle van Taman Negara.
Tot ons volgende verslag!

• 05 April 2014 - 07:55

Michelle:

Super leuk meiden! Ben erg benieuwd naar de jungle stories..
    Geniet!!!!
    Liefs Michelle

• 05 April 2014 - 09:11

Rina Kabel:

Het klinkt nu al leuk! het zal mij benieuwen wat jullie allemaal nog meemaken! Geniet er lekker van want voor je het weet zit je alweer thuis! Hartelijke groetjes en nog veel plezier van ons!

• 05 April 2014 - 09:39

Letty & Piet:

Dan gaat nu het echte avontuur beginnen. Fantastisch wat jullie allemaal gaan doen en zien.
    Er valt een hele boel te zien en te beleven daar.
    Wij genieten met jullie mee en kijken al weer uit naar jullie volgend verslag.
    Groetjes Letty & Piet

• 05 April 2014 - 10:37

Lianne:

Hej joh, ik wist helemaal niet dat je op reis ging Maaike. Daar heb ik met de Burenborrel helemaal niks van gehoord. Wel supertof! Heel veel plezier. Ik ga jullie verhalen een beetje volgen :)

• 05 April 2014 - 13:40

Ella:

Jammer van de wat slechte start, maar nu kan het echte avontuur beginnen! Geniet voor de volle 500%!

• 06 April 2014 - 16:24

Oma:

Waauw foto,s maken hoor.Veel plezier
    kusjes oma !

• 07 April 2014 - 16:54

Oma:

Hallo Samantha groetjes van oma !

• 08 April 2014 - 12:50

Maaike En Sam :

Hahahahaha thanks voor jullie leuke reacties! Na twee dagen jungle hebben we nu weer internet!
    Wij zullen vandaag of morgen weer een nieuw blog schrijven!
    Groetjes Maaike en Sam!